środa, 15 sierpnia 2018

Mario jak zawsze masz rację Polska żyje mitami nie prawdą cz.1


Maria Drabik
31 min · 
Kiedy w życiu spotyka mnie jakieś niepowodzenie, pierwsze, co robię, to zastanawiam się: jaki JA popełniłam błąd, że tak się stało. Co JA zrobiłam źle; co JA mogłam zrobić, żeby temu zapobiec; w jakie JA weszłam złe układy i znajomości i co JA mogę zrobić, żeby rzecz naprawić, a w przyszłości uniknąć podobnych błędów i wynikających z nich kłopotów.
Szkoda, że jako naród, nie potrafimy zdobyć się na taką refleksję. Uważamy, że to świat sprowadza na nas nieszczęścia, natomiast nie dostrzegamy własnych błędów i własnej głupoty w dziejach minionych ani teraźniejszych.
Nie pamiętamy, że to nasi magnaci doprowadzili do zaborów, że sprzedawali się obcym monarchiom dla powiększania swoich majątków; że w imię tych majątków dopuścili Sasów do polskiego tronu; że utworzyli konfederacja targowicką, itd. W świadomości przeciętnego Polaka pozostaje: zaborcy na nas napadli i nas rozebrali. Na refleksję, dlaczego Polska była słaba i rozbita wewnętrznie, już nas nie stać. 
I dalej można tak grzebać w historii. Choćby taka bitwa Warszawska, celebrowana dziś z honorami. Przeciętny Polak wie tyle, że "Sowieci nas napadli, a ksiądz Skorupko razem z matkobosko cudu dokonał i sowietów my przegoniły". Nie wie Polak, że to Piłsudski, zamiast wspomagać powstańców , walczących o przyłączenie Śląska do Polski, olał powstanie, bo chcąc przypodobać się zachodowi wszczął wojenkę z Rosjanami i poszedł na Kijów. Mało kto wie, że Armia Czerwona nie napadła nas w 1920, tylko odpierała atak. Nikt nie wie, że Katyń był pokłosiem Strzałkowa, Tucholi, Brześcia.
Nikt nie pomyśli, że mogło nie być września 1939, gdybyśmy nie zawierali idiotycznych sojuszy. Przecież Anglikom w żaden sposób nie zależało na powstrzymaniu agresji Hitlera na wschód. Przeciwnie, już w Wersalu postanowiono nie osłabiać państwa niemieckiego, bo miało posłużyć w walce przeciw komunistom, zwłaszcza rosyjskim. To mieli ginąć za polski Gdańsk?
Cała nasza historia pełna jest takich nieprzemyślanych działań, że nie powiem: głupoty.
A dziś? Znowu "wszyscy się na nas uwzięli"! Rzucamy się z mordą na sąsiadów, a sami sprowadzamy sobie okupantów na naszą ziemię. Wydajemy miliardy na wspieranie USmańskiej gospodarki i polityki światowego żandarma. Dajemy się ogłupiać klerowi i jankeskiej propagandzie. Wspieramy probanderowskie władze na Ukrainie. Pozbywamy się własnej gospodarki i suwerenności, a potem drzemy się na cały świat, że nas Niemce i Ruskie biją. 
Niczego nas historia nie nauczyła! Polak głupi po szkodzie!
Przed szkodą i po szkodzie .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polska w stanie POLITYCZNEJ wojny z ROSJA od Smoleńska -Jeden mały zakompleksiony człowiek rządzi 38 milionowym narodem

  Ten pan wcielił się w marszałka stoi przed porterem marszałka J ózefa Piłsudskiego.... https://gazda110.blogspot.com/2023/06/kiedy-polacy-...