DEBRZNO WIEŚ / OPUSZCZONE LOTNISKO opis na facebook
W oddaleniu od wszystkiego, w północno-zachodniej ćwiartce Polski, czyli pograniczu dzisiejszych województw wielkopolskiego, pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, było sobie lotnisko. Konkretne, wielkie lotnictwo wojskowe, z dość krótką historią.
Otoczone wojskowymi gospodarstwami, szklarniami z produktami na dzisiejsze miary w stylu eko, w środku droga startowa o długości 2,5 km, hangar remontowy, maskowane schronohangary, wieża, schrony, stojanki...
Do tego cała infrastruktura: elektryka, woda, paliwo, garaże, straż pożarna, dedykowana linia kolejowa z bocznicami. Oczywiście sztab, domek pilota, miejsca stacjonowania i życia całej wielkiej ekipy pilotów, techników, logistyki, ochrony i ich wyżywienia. Służyła tu i wyszkoliła się cała masa ludzi...
I tego wszystkiego w zasadzie już nie ma. to był sabotaż -gdy wydaje sie miliony na lotniskow Krzesinach .
Historia Debrzna-Wsi w kategoriach lotniczych sięga 1952 roku, budowa głównych obiektów trwała od roku 1953 do 1966. Stąd operowały 11. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, później 9. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, wyposażone z początku w Lim-y, później Mig-i 21 w różnych wersjach, m.in. MiG-21PFM (typ 94N) przystosowany do przenoszenia taktycznej broni jądrowej. Stąd startowały samoloty do pokazów lotniczych zorganizowanych z okazji 550. rocznicy bitwy pod Grunwaldem (1960, 16 samolotów, jeden z rombów formacji "tafla") i Centralnej Defilady Wojskowej, na 1000-lecie Państwa Polskiego (1966).
Debrzno pożegnało się z lotnictwem na przełomie lat 90., jedynie tablica pamiątkowa, MiG-21 i "Iskra" na Placu Lotników Polskich w miasteczku przypominają o dawnych historiach. Dziś po stołówce hula wiatr, po szklarniach zostały szkielety, a w schronohangarach składuje się środki ochrony roślin lub śmieci. W każdym możliwym miejscu uprawia się rzepak i inne rośliny, które nijak się mają do lotnictwa i pierwotnej funkcji tego miejsca.
I tylko od czasu do czasu jakaś "awionetka" zrobi low pass, jej pilot obserwując to wszystko z góry stwierdza, że cytując klasyka, "nie ma tu niczego", więc odlatuje w bardziej cywilizowane rejony.
W czasach "nowożytnych", przez jakiś czas na lotnisku w Debrznie funkcjonował RallyLand znanego kierowcy rajdowego, był nawet projekt zmiany funkcji terenu na element amerykańskiej tarczy antyrakietowej, ten powstaje jednak w Słupsku-Redzikowie. Z planów nic nie wyszło.
I po co były te wielkie nakłady? Żeby dziś rolnicy siali rzepak, leśnicy doglądali drzew, na drodze startowej walały się stare opony, a złomiarze wyciągali z budynków kolejne metalowe elementy, o ile jeszcze takie da się znaleźć?
Szkoda tego miejsca. to była zbrodnicza działalność ...podobnie zrobiono w Szczecinku 20 Warszawska Dywizja Pancerna im. Konstantego Rokossowskiego ..Jedna z najlepszych dywizji z Polsce .. ponad 400 czołgów ,,,cale zaplecze bojowe leśne garnizony https://pl.wikipedia.org/wiki/20_Warszawska_Dywizja_Pancerna
Otoczone wojskowymi gospodarstwami, szklarniami z produktami na dzisiejsze miary w stylu eko, w środku droga startowa o długości 2,5 km, hangar remontowy, maskowane schronohangary, wieża, schrony, stojanki...
Do tego cała infrastruktura: elektryka, woda, paliwo, garaże, straż pożarna, dedykowana linia kolejowa z bocznicami. Oczywiście sztab, domek pilota, miejsca stacjonowania i życia całej wielkiej ekipy pilotów, techników, logistyki, ochrony i ich wyżywienia. Służyła tu i wyszkoliła się cała masa ludzi...
I tego wszystkiego w zasadzie już nie ma. to był sabotaż -gdy wydaje sie miliony na lotniskow Krzesinach .
Historia Debrzna-Wsi w kategoriach lotniczych sięga 1952 roku, budowa głównych obiektów trwała od roku 1953 do 1966. Stąd operowały 11. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, później 9. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego, wyposażone z początku w Lim-y, później Mig-i 21 w różnych wersjach, m.in. MiG-21PFM (typ 94N) przystosowany do przenoszenia taktycznej broni jądrowej. Stąd startowały samoloty do pokazów lotniczych zorganizowanych z okazji 550. rocznicy bitwy pod Grunwaldem (1960, 16 samolotów, jeden z rombów formacji "tafla") i Centralnej Defilady Wojskowej, na 1000-lecie Państwa Polskiego (1966).
Debrzno pożegnało się z lotnictwem na przełomie lat 90., jedynie tablica pamiątkowa, MiG-21 i "Iskra" na Placu Lotników Polskich w miasteczku przypominają o dawnych historiach. Dziś po stołówce hula wiatr, po szklarniach zostały szkielety, a w schronohangarach składuje się środki ochrony roślin lub śmieci. W każdym możliwym miejscu uprawia się rzepak i inne rośliny, które nijak się mają do lotnictwa i pierwotnej funkcji tego miejsca.
I tylko od czasu do czasu jakaś "awionetka" zrobi low pass, jej pilot obserwując to wszystko z góry stwierdza, że cytując klasyka, "nie ma tu niczego", więc odlatuje w bardziej cywilizowane rejony.
W czasach "nowożytnych", przez jakiś czas na lotnisku w Debrznie funkcjonował RallyLand znanego kierowcy rajdowego, był nawet projekt zmiany funkcji terenu na element amerykańskiej tarczy antyrakietowej, ten powstaje jednak w Słupsku-Redzikowie. Z planów nic nie wyszło.
I po co były te wielkie nakłady? Żeby dziś rolnicy siali rzepak, leśnicy doglądali drzew, na drodze startowej walały się stare opony, a złomiarze wyciągali z budynków kolejne metalowe elementy, o ile jeszcze takie da się znaleźć?
Szkoda tego miejsca. to była zbrodnicza działalność ...podobnie zrobiono w Szczecinku 20 Warszawska Dywizja Pancerna im. Konstantego Rokossowskiego ..Jedna z najlepszych dywizji z Polsce .. ponad 400 czołgów ,,,cale zaplecze bojowe leśne garnizony https://pl.wikipedia.org/wiki/20_Warszawska_Dywizja_Pancerna
Struktura organizacyjna i rozmieszczenie
- Dowództwo 20 Dywizji Pancernej w Szczecinku (JW 5897)
- 20 Pułk Czołgów – Stargard Szczeciński
- 28 Pułk Czołgów – Czarne
- 68 Pułk Czołgów – Budów
- 49 Pułk Zmechanizowany – Wałcz
- 105 Dywizjon Artylerii Haubic – Choszczno
- 7 Dywizjon Artylerii Rakietowej – Choszczno
- 30 Dywizjon Artylerii Przeciwlotniczej – Stargard Szczeciński
- 73 Batalion Saperów – Gryfice /od lat '70 – Stargard Szczeciński jako 7 Batalion Saperów/ od '89 2 bsap.
- 63 Batalion Łączności w Szczecinku
- 8 Batalion Rozpoznawczy – Piła
- 67 Batalion Transportowy – Czarne (JW 1311)
- Batalion Medyczny DPM w Szczecinku
- DALI RADE ROZWALILI ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- ,Podobnie z lotniskami ....rozbroili POLSKĄ ARMIĘ
- https://gazda110.blogspot.com/2018/07/modernizacja-armii-cz-2-bazy-opk.html
Około 1980r. pułk otrzymuje na wyposażenie pierwsze egzemplarze samolotów MiG-21 M –
W 1989r. pułk zostaje zobowiązany do przekazanie kilku samolotów MiG-21 MF do 62 PLM w Krzesinach.
Jednak już w 1990r. samoloty te powracają do Starachowic, gdyż w Krzesinach nie było dostatecznej bazy osobowej i materiałowej do eksploatacji tych samolotów.Tu widać ze Krzesiny nie miały bazy-Debrzno ja posiadało-.To nie rozumie jak można było za nasze pieniądze budować bazę dla F-16 –ile to kosztowało podatników??
za nasze pieniądze budować bazę dla F-16 –ile to kosztowało podatników???Polska posiadała 110 sztuk Su-22M4 i 20 Su-22UM3K. Samoloty te na trwałe wpisały się w krajobraz polskich lotnisk, będąc oprócz Mig-ów 21 najbardziej licznym sprzętem bojowym w naszych wojskach lotniczych. Od lat 90-tych realizowano remonty tych samolotów w krajowych Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy/g danychhttp://www.militarium.net/viewart.php?aid=294
-Gdy wstąpiono do NATO wystarczyło wstawić aparaturę do łączności z NATO i modernizować tak lotnisko jak i samoloty ..
Szkolenie na tych samolotach było kilkakrotnie tańsze jak F-16 –
Do czego potrzebne jest 48 samolotów wielozadaniowych F-16, za które podatnicy będą przez lata płacić miliardy dolarów?
Czyli, oprócz obrony nieba nad Polską, nasze F-16 będą mogły w każdej chwili polecieć i walczyć na przykład w Afganistanie lub Iraku?
Ile kosztuje wyszkolenie w USA pilota F-16?
Wraz z dwoma dodatkowymi szkoleniami na samolotach T-38, z których musieli skorzystać nasi piloci, taki kurs kosztuje około 1, 8 mln dolarów. Przygotowanie pilota instruktora to wydatek około 3 milionów dolarów.
Jeśli mówimy o bazie Poznań-Krzesiny, to czy nie było błędem zlokalizowanie dwóch eskadr samolotów F-16 blisko centrum dużego miasta i ważnego węzła cywilnego ruchu lotniczego?
Biorąc pod uwagę położenie wszystkich lotnisk wojskowych w Polsce, zdecydowanie wskazałbym kilka korzystniejszych lokalizacji dla bazy F-16 niż lotnisko Poznań-Krzesiny.
Jedną z konsekwencji jest lawina pozwów o ogromne odszkodowania, jakimi okoliczni mieszkańcy zasypali wojsko…
Kwestia rekompensat za ustalenie wokół lotniska strefy ograniczonego użytkowania nie należy do wojska, ale do Skarbu Państwa, którego interesy niedługo będzie reprezentować Prokuratoria Generalna
Cały art.
http://www.wyborczy.pl/index.php?akcja=artykul&id=6283&sekcja=wyborczy_wywiad
Baza w Debrznie była przygotowana logistycznie -praktycznie same lasy Dzisiaj widok opłakany
http://www.wyborczy.pl/index.php?akcja=artykul&id=6283&sekcja=wyborczy_wywiad
Baza w Debrznie była przygotowana logistycznie -praktycznie same lasy Dzisiaj widok opłakany
https://www.facebook.com/tatakaia.team/photos/a.651260435399373/651262038732546
https://www.facebook.com/search/top?q=debrzno%20%20lotnisko
NIK o lotnisku w Krzesinach a było w DebrznieNIK o lotnisku w Krzesinach Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia procedurę wyboru lokalizacji oraz samą lokalizację bazy samolotów F-16 na lotnisku Poznań-Krzesiny. W MON, jak i w Dowództwie Sił Powietrznych brakuje dokumentów, które mogłyby potwierdzić przygotowania do wydania decyzji w tej sprawie, w tym przeprowadzenie analizy jej skutków, uwzględniającej nie tylko potrzeby obronne, ale także uwarunkowania prawne, ekonomiczne, ochrony środowiska, zagospodarowania przestrzennego, bezpieczeństwa ludności itd. NIK zwraca uwagę, na rosnącą liczbę roszczeń o wypłatę odszkodowań lub wykup nieruchomości. Obecnie sięgają one blisko 280 mln złotych. NIK o lotnisku w KrzesinachZapomniana perła Kościeliska - WDW "Salamandra..Armia za PRL liczyła ponad 350 tys Obecnie -sprowadzają OKUPANTA Z USA koszt utrzymania liczony w miliardach dolarów za tą kasę można utrzymać żołnierzy z poboru ....Będzie mniej kibolo TO JEST WASZA DEMOKRATYCZNA WOLNOŚĆ .wyk.materiały z facebook https://www.facebook.com/pg/tatakaia.team/photos/?tab=album&album_id=651260435399373&__xts__%5B0%5D=68.ARBnEgh98m3NZGmsCOnml99UBGKwATqtUTiO8BSS-vRKyi5oZmTVR0o07aG1Qvx_4uKpSWwLmjPEbsNB95fWwx59gLZ9Vj0Y9Am38LxcmNs6u76KlG-SeoF5gUJGyXqSCbOs0wM77LF3QTE2U4zrKjalWd17zD-dbtP21splwpV2APC8un1P21UdiuZTKoZMyYeeYZYS_-CUwxV_7jLtkYSUPBxs2kbGAWH1r2d3XNksHX6ImcofoAqonW0ojkqbvfvwt5IV49Uk61AeaKrIC_O_q-V7qoKYI8CQt9HEljWWjDhBgOYtG-Yz1orgYoaEQmAjYVJ7Xg&__tn__=-UK-R- |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz